Site haritası: https:// whatingilizce.blogspot.com /sitemap_index.xml

Sunday, December 29, 2013

2.Ünite Road to Suuccess study Skılls Konu Anlatımı


8.Sınıf 2.Ünite ”Road to Suuccess study Skılls
GRAMMAR
İsimden önce gelip,ismi niteleyen kelimelere sıfat(adjective) ,bir eylemin nasıl yapıldığını tarif eden kelimelere ise zarf(adverb)denir.
Zarfları genellikle sıfatların sonuna ‘’ly’’getirerek üretiriz.
Example(Örnek):slow + ly slowly
quiet + ly quietly
careful + ly carefully
Ex:Selma laughed happily.(Selma mutlu bir şekilde güldü.)
verbadverb
Ex: Selma was completely exhausted.(Selma tamamen yorgundu.)
adverb verb
Ex:Pelin is an imaginative person.She thinks imaginatively.
adjective adverb
Pelin hayalperest bir kişidir.Hayalperestçe düşünür.
sıfat zarf
”ly”eki almayan bazı kelimeler;
Adjective Adverb
Fast Fast
Hard Hard
Early Early
Late Late
Good Well
Questions
a)She is very…………….She draws and designs things beautifully.
imaginative carefully intuitive verbally
b)I can understand lessons better when Mr Johnson speaks……. .
a-quietly b-seriously
c-clearly d-independently
a)Güzel şeyler dizayn eden ve çizen bir kızmış.O yüzden oraya en uygun ”imaginative”yani o çok yaratıcıymış.
b) Mr Johnson ciddi bir şekilde konuştuğundan ben dersi çok iyi anlayabiliyorum. Dememiz gerek bu yüzden cevap”b”olur.
ÜNİTENİN KELİMELERİ
active:aktif,hareketli
advice:öğüt,nasihat
analytical:çözümsel
attend:katılmak
audience:seyirci
boring:sıkıcı
brain based:akla dayalı
career: meslek,kariyer
clearly: açık,belli,net
clue: ipucu
clumsy: sakar,beceriksiz
conclusion: sonuç
count: saymak
creative: yaratıcı
curious: meraklı
decide: karar vermek
decision: karar
describe: tarif etmek
dessert: tatlı
determine: karar vermek
discover: keşfetmek
dominant: baskın
draw attention: dikkat çekmek
educated: eğitimli
emotion: his,duygu
essentially: esasında aslında
explain: açıklamak
express: ifade etmek
eye contact: göz teması
facial expression: yüz ifadesi
familiar:bilinen aşina
field trip:öğrenme amaçlı gezi
follow:takip etmek
good at:bir işte iyi olmak
group work:grup çalışması
guess:tahmin etmek
important:önemli
independent:bağımsız
information:bilgi
interpersonal intelligence:sosyal zeka
intrapersonal intelligence:bireysel zeka
intuitive:sezgisel
journalist:gazeteci
kinaesthetic intelligence:bedensel zeka
logical:mantıklı
loud:gürültülü
mathematical intelligence:matematiksel zeka
multiple intelligence: çoklu zeka
musical intelligence:müziksel zeka
objective:nesnel
pair work:ikili çalışma
rational:akla dayalı
regular:düzenli
verbal linguistic intelligence:sözel zeka
visual intelligence:görsel zeka
visual:görsel
write communication:yazılı iletişim
Left Brained People / Right Brain People
Left Brained People:
*Think reslistically and logically.
*Are good at problem solving.
*Love working with numbers.
*Can express themselves easily.
*Prefer to learn by experiencing.
Right Brain People
*Think intuitively and imaginatively.
*Can draw and paint wonderfully.
*Find it hard to express themselves.
*Are emotion-oriented
*Prefer to learn by seeing, feeling and touching.
INTELLIGENCE
Interpersonal Intelligence-Sosyal Zeka
    Musical Intelligence-Müzikal Zeka
    Visual  Intelligence – Görsel Zeka
    Verbal Linguistic Intelligence – Sözel Zeka
    Kinaesthetic Intelligence – Bedensel Kinestetik Zeka
    Mathematical Intelligence – Matematik Zekası
    Intrapersonal Intelligence – İçe Yönelik Zeka
Question;  
    I am very good at doing sports.                             Musical Intelligence
         
    I can solve mathematical problems easily.                Kinaesthetic Intelligence
    I like playing the clarinet.I play well.                         Mathematical Intelligence
   I am very good at doing sports.                                    
       Kinaesthetic Intelligence 
   I can solve mathematical problems easily.                    
       Mathematical Intelligence  
  I like playing the clarinet.I play well.                        
     Musical Intelligence
Aşağıdaki cümlelerden hangisi paragrafın anlam akışını bozmaktadır.
I.I’m good at listening.
II.Every day I have breakfast at 07.00.
III.I do well in exams if I listen to our English teacher carefully.
IV.So,I think I’m an auditory learner. 
   A)I                B)II
   C)III              D)IV
ANSWER;
Ben çok iyi dinlerim.
Her gün 07:00′da kahvaltımı yaparım.
Ben öğretmeni dikkatli bir şekilde dinlerim;Sınavdan çok iyi not alırım.
Bu yüzden bence ben işitsel öğrenici olduğumu düşünüyorum.
Gördüğünüz gibi paragrafı tercüme edince paragrafı bozan cümle ortaya çıkıyor.Cevap:B

No comments:

Post a Comment

KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ MASALI İNGİLİZCE ÖZETİ

  IRMIZI BAŞLIKLI KIZ MASALI İNGİLİZCE ÖZETİ Kırmızı Başlıklı Kızın İngilizce Özeti The story is about a lovely sweet girl who is loved by o...